۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۰۴۶۷۲
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت وگو با رسا:

مسؤولان سیل زدگان را فراموش نکنند | حوزه و روحانیت در سیل اخیر خوش درخشید

مسؤولان سیل زدگان را فراموش نکنند | حوزه و روحانیت در سیل اخیر خوش درخشید
نماینده خبرگان با بیان اینکه حوزه در کمک رسانی به سیل زدگان خوش درخشید، گفت: حضور روحانیت در مناطق سیل زده دیدگاه های منفی نسبت به حوزویان را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حادثه سیل اخیر در برخی مناطق کشور گفت: در کشور ما به دلایل زیست محیطی، گاهی شاهد بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله هستیم، بنابراین مسؤولان عرصه مدیریت بحران همواره باید آماده مقابله با اینگونه بلایا باشند.

وی با بیان اینکه مقابله با بلایای طبیعی نیازمند تلاش مضاعف مسؤولان است، اظهار داشت: سیل اخیر یک حادثه طبیعی بود و خیر و برکت آن به گفته کارشناسان به مراتب بیشتر از خساراتش بوده است، اما ناگفته نماند که باید عزم جدی ملی وجود داشته باشد تا خسارات ناشی از سیل جبران شده و گرفتاری های مردم حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه اگر از آب های سیل اخیر به خوبی استفاده شود، خطرات ناشی از بحران خشکسالی کاهش می یابد، ابراز داشت: ما در سیل اخیر به خوبی شاهد بودیم که مردم شریف ایران به محض این که از گرفتاری مردم سیل زده مطلع شدند، با همه توان وارد صحنه شده و به هموطنان سیل زده کمک کردند.

رییس دانشگاه قم به عنایت و توجه رهبر معظم انقلاب به هموطنان سیل زده اشاره و تأکید کرد: حوزه های علمیه در عرصه کمک رسانی به سیل زدگان بسیار خوش درخشیدند؛ حضور روحانیت در مناطق سیل زده سبب شد تا بسیاری از دیدگاه های منفی نسبت به حوزویان از میان برود.

وی با اشاره به وسعت خسارات ناشی از سیل در مناطق سیل زده گفت: مسؤولان اجرایی کشور، نیروهای مسلح و نیروهای جهادی باید تا زمانی که مشکلات مردم به صورت کامل حل نشده، در مناطق سیل زده حضور جدی و فعال داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: دولت باید برای روستاییانی که خانه ها و دام هایشان نابود شده است تدابیری بیندیشد که این حادثه سبب مهاجرتشان به شهرها نشود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات